tours estambul ve allah bilgileri50

tours estambul  ve allah bilgileri50

 sizlere bugün yine tours estambul yazılarını yazdı ve tours estambul diyorki Arpa ekmeğiyle kuyruk veya iç yağından yapılmış (pek basit) bir davet edilirdi de hiç tereddüt göstermeden giderdi (352)Sırtına yırtık bir şilte vurulmuş bir devenin üzerinde, omuzunda dört dirhem değerinde bir kadife parçası bulunduğu halde Hacca gitı^; Şöyle niyazda bulunmuştur;
“Allahım, bu haccımı riyasız ve süm’asız yap!’’.
(3.SI) İmam Buharı: Sahih, Kitabü'l-Cihad ve’s-Siycr Babu’l-Irtidaf n’l-Gazvi ve'l-Hacci’de Enes], Malik (r.a.) ve Babu'r-Redfı âla’l-Hımar'da Osame b. Zcyd Cr.a.Fdan. ayrıca Kilabu'l-Merda, Bab İyadeti’l-Mariz.' Yine Üsamc b. Zcyd (r.a.). Ayrıca Kitabü’FLibas. BabuM-İrtidaf ale'd-Dabbeti, y ne Osame b. Zcyd (r.a.)'dan Ayrıca Kitabü'l-Edeb’de Babu Künyeti'l- Müşrik’de Üsame b. (r.a.>'dan. Ayrıca Kilabü'l- İstizan. Babu Men Ecabc bi-Lcbbcyk ve Sa'deyke’de Enes b. Ma/ik (r.a.)'d tahriç etmiştir.

İmam Müslim: Sahih. 32-Kitabü'l-Cihad vc's-Siyer.40 - Babünfi Duaî’n-Nebiyyi (.s.a.v.)ve Sabr âla Eza’l-Münafıkîn. Hadîs No; 116/1798'de Üsanıcb. Zcyd (r.a.)’dan. İmam İbn Macc; 29-Kiiabi Et’imeti. 30 - Babu'l-Kadîd'de 3312 No ile Abdullah b. Mcsud'&an. 3313 No ile Hz. Â/şe'den. Ayı 37 - Kitabü’z-Zühd. 16 - Babü'l-Beraeti minc'l-Kibri ve’t-Tevazui’de Encs b. Malik (r.a.) 4178Nı hadîsle tesbit ve tahriç etmiştir. İmam Tirmi/.î: Şemail. Babu Ma Cae Ti Tevazui Rcsûlullah (s.a Enes (r.a)'dan.
(352)İmam Buharı: Sahih. Kitabü’l-Buyu. Babu - Şirau’n-Ncbiyyi (s.a.v.). b. Nesieti’de Em Malik (r.a.)’dan Kitabü’r-Rehn. 1. Babu Men rehine Dır'ahu’d Enes h. Malik (r.a.)'dan. Kıla Megazi. Babu Gazveti Hendck'dc. Yine Enes (r.a.)'dan İmam Tirmizi: Sünen, Ebvabü'l-Buyu.7. Ma Cae fi'r Ruhsati fı’ş-Şirai ilâ ecelin de 1215 No ile Enes b. Malik (r.a.)'dan, /mum Ne.saî; S Kitabü’l-Buyu. (Babu) Er-Rcculü yeşteri't-Taame ilâ Ecelin ve yesterühüma el-Baiu ııiinhü bi's-S Rehnen’de Hz. Âişe (Babu) r'Rehni H’l-Hısan-da Ene.s (r.a.)'dan tahriç eylemişlerdir.
(353)İmam İbn Mâce: Sünen. 25 - Kitabü'l-Mcnasik. 4 - Babu'l-Haccı Ale’l-Rahil. Hadîs No;21 Enes b. Malik (r.a.)'dan tahriç etmiştir. İmam T/rmiz/; Şemail. Babu Ma Cae fıTevazu-iResi (sallallahu aleyhi ve selicm) dc Enes b. Malik (r.a.) dan rivayeti tesbit ve nakleylemiştir. İmam ki'nin Sünen’inde tahriç ettiğini İmam Süyûtî, Menahilü's-Safa (Shf. 23) de kaydetmiştir.
(354/mam Bu/tarî; Sahih. Kitabu’l-Enbiya. Babu Kavli İlahî teâlâ; "İnne Yunuse le mine’l-K dc Abdullah (r.a.)‘dan. İbn Abbas vc Hhu Hureyre (r.a.)'dan rivayeti teshil ve tahriç elmişliı Müslim : Sahih. 43 - Kitabü'l-Fadail. 42 Babiin min Fadailc Musa (a..s.)’de Ebu Hüreyrefr 159/2373 No ile rivayeti tesbit vc tahriç eylemiştir. İmam Ebu Davut/, Sünen. Kitabii’s- Sünne rri- Tahyir beyne’l- Enbiyai (a.s.) Ebu
(3.^5) İmam Buharı; Kitabü’l-Hıisuniat. Babu Ma Yüzkeru fi’l-Eşhas vc’l-Husumeti Beyne’l-Müslimi ve’l-Yehudî’de Ebu Hüreyre (r.a.)’dan vc Ebu Said-i Htıdrf; Kitabü’d-Diyat. Babu İza Latame’l-Müslimü Yehudiyen inde’l-Gadabi’de Ebu Said-i Hudrî'den, KiıabüM-Enbiya. Babu Vefati Musa (a.s.)'da Ebu Hüreyre (r.a.)'dan Kitabi)’t-Tefsir, A’raf Sûresi Ebû Saidi'l-Hudrî(r.a.) dan Kitabür Rı-kak. Babu Neflıi’s-Sur’da Ebu Said-i Hudrî(r.a.) dan. Kiiabü’l-Tevhid. Babun n’İ-Meriyyeti ve’l-ldare’ de Ebu Hüreyre (r.a.)'dan Müslim. 43. Kilabü’l-Fadaile, Babun min Fadaile Musa (a.s.)’da 157/2372 No ile Ebu Hüreyre (r.anh)'dan Ebu Davud; Sünen. Kilabü’s-Sünne. Babüı Tahyir’deEbu Hüreyre ve Ebu Said-i Hudri (r.a.)’dan rivayet tahriç etmişlerdir.
(355a) Bir Yahudi ile Bir Müslüman münakaşa esnasında, Yahudi’nin (Allah Musa (aleyhisse-lâm)'\ Muhammede tercih etmiştir) demesi üzerine Müslüman ona bir tokat atmış. Dava Peygamberin önüne getirilince, Müslumana hitaben; Sizi birbirinize duşiırecck kadar bir tarzda beni Musa'dan ılstun görmeyin!" buyurmuştur. Bu hadîs bize bunu anlatmaktadır. Yoksa bilindiği gibi Peygamber (aleyhisselâm) derece itibari ile bütün peygamberlerden üstündür. Bu âyetle de sabit olmuştur. (Mütercim).
056) Buharı; Sahih. Kitabü’l-Enbiya. Babu; ‘Ve Nebbi'hüm an Doyfi İbrahim...’de Ebu Hürey-re(r.a.)’dan İmam Müslim; Sahih I - Kitabü'l-İyman. 69 - Babü Ziyadeti Tumanniyeti’l-Kalbi. bi-Tezahüri’l-Edilleti. Hadîs No. 283/151’deEbu Hüreyre (r.a.)'dan 43- Kitabü’l-Fadail. 41- Babun min Fadail’e- İbrahim (a.s./No: 152/151 Ebu Hüreyre (r.a.) İmam Ibn Mâce, 36- Kitabü’l-Fiten. 23- Ba-bu’s-Sabr Ale’l-Belâ. 4026 No.lu Ebu Hüreyre (r.a.)’dan.
(356a) İbrahim (aleyhisselâm) Allah’ın ölüleri nasıl dirilttiğini merak edip sormuştu ya! İşte Cenab-ı Peygamber bu mevzua temas etmiştir. Yok.sa Allah’ın işlerinde O (ve diğer peygamberler de) katiy-yen şek ve şüpheye düşmezler. (Mütercim)
(357)Bu/iarf Kitabü’t-Ta’bir. Babu Rüya. Ehlü’s-Sucûn vc’I-Fcsad ve’ş-Şirk’dc Ebu Hüreyre (r.a.) Kitabü’l-Enbiya. Bab II. vc 19 Babu Kavlillahî Tcâlâ; Le kad kânc fi Yusufe ve İhvetihi âyetün li’s-Sailin’de Ebu Hüreyre (r.a.) Kitabü’t-Tefsir Sûretü (Yusuf (aleyhisselâm) (Babu Kavlihi teâlâ; Felem-ma Caehu’r-Resûlu.)’de yine Ebu Hüreyre (r.a.) Müslim. I. Kitabü’l-İyman. 69. Babu Ziyadeti Hımaniyneti’l-Kalbi bi Tezahürü’l-Edilleti. 238 (151) No ile Ebu Hüreyre (ra.)’dan 43- Kitabü’l-Fadail 41- Babün Min Fadaile Ibrahiymü’l-Halil (sallallahu aleyhi ve sellem)’de 152 (151) No ile Ebu Hü reyre (r.a.)’dan İmam Tirmizi; 48- Ebvabü’t-Tefsir Ve min Tefsiri Sureti Yusuf'da Ebu Hüreyr (r.a.)’dan 3115 No ile tahriç ve tesbit etmiştir.
(358)İmam Müslim; Sahih. 43 Kitabü ’I-Fadail. 41- Babün min Fadaile Ibrahimii’l-Halil (s.a.v)'ı
Fms b, ^r.a.) Tirmi/i; Sünen, Ebvabu - Tefsiri’l-Kur’ân. Vc min sureli "Lcm Yektin illcz bevne'l K (na.) Ehi Dâvud; Sünen. Kilabü’s-Sünneli. Babun fi’l-Tahy
İl lyaı (a.s.) da Enes b. Malik (r.a.)’dan rivayeti tahriç ve tesbit etmiştir.
Bu babta Aişe, Haşan, Ebî Said ve diğerleri (radıyallahu anhünı)' dîsler varit olmuştur. Bu rivayetlerin bazısı ziyade kelimeler rivaye^^^*'
le, birbirinden farklıdır. Aşağı yukarı bütün rivayetler şu meâldedi'\
“Evinde ehlinin işinde olurdu: Elbisesini (ehline tiksinti
için) bizzat kendisi yıkardı. Koyununu kendi şaşardı. Elbisesln^f\ yamardı, kendi pabuçlarını kendi dikerdi. Kendine kendi hiznı^
di. Evini kendi süpürürdü, deveyi bağlardı. Süt getiren deveyi
latırdı. Hizmetçi ile yemek yemekte sakınca görmezdi. Onunla b*''*''•t. hamur yoğururdu. Çarşıdan yiyeceğini kendi taşırdı.”
Bnes (radıyallahu anh)’dan:
“Medine câriyelerinden biri dahi olsa, gelip Resûlullah’m elîtji evine götürmek (maddî ihtiyacını veya şefaat gibi manevî ihtiyap,'“'>'|) min etmek maksadıyla) istese bile, onunla gider ve ihtiyacını ka\
**Kendine gel, korkma, ben bir kral değilim! Ben sadece Kadid  Kureyş kabilesinden olan bir kadımn oğluyum!” dedi (359). Bbu Hüreyre (radiyallahû anh)'dan:
“Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem)'\e birlikte çarşıya gittin, r yitecek eşya satın aldı ve tartıcıya: ''
“(Herhalde o zaman para tartı ile veriliyordu) Fazla tart (yani paravık raz fazla al) dedi.” '
Bbu Hüreyre (radıyallahu anh) bu kıssayı uzunca anlattıktan sonra dedi ki:
Tartıcı hemen Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem)in eiinesanl-di ve öpmek istedi. Fakat o mübarek elini çekerek şu ihtarda bulundu: — Bunu Acemler krallarına karşı yaparlar. Ben kral değilim, bensî dece içinizden bir adamım.
Sonra elbiseleri aldı. Ben taşımak istedim. Fakat bana da şöyle hitabetti: “Kişi, sahip olduğu şeyi taşımaya ehaktır!.” (360).
PEYGAMBER (SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM)’İN ADALETİ, EMİN VE İFFETLİ OLUŞU, DOĞRULUĞU
Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem)en emin, en âdil ve en doğru bir peygamberdi. Öylesine emin ve doğru idi ki,bunu düşmanlan bile kabul edip itiraf etmişlerdir. Henüz kendisine peygamberlik gelmeden önce bile (El -Emin) deniyordu.
İbn Ishak, “Allah (c.c.) onda bütün güzel ahlâk ve hasletleri cemetti-gi için kendisine emin denilmiştir.” dedi.
Allah (c.c.):
“Orada kendisine itaat olunandır. Bir emindir” (361), buyurmuştur.
Birçok müfessirler, bu âyette kastedilen, Hazreti Muhammed (a/ey-hisselâm)’dır dediler.
Kureyş, Kâ’be’nm inşaasında Hacer-i Esved’i kim koyacağı hususunda anlaşmazlığa düşünce, aralarında bilahâre ilk defa kim gelirse onu hakem kılacaklarına karar verdiler. Derken, Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) çıkageldi.
— Bu, henüz kendisine peygamberlik gelmeden önce idi—.
Dediler ki; Bu Muhammed’dir. Bu, kendisine son derece güvenilen bir zattır. (Yani Emîn)’dir. Onun hakem olmasına hepimiz yürekten razıyız. Hakemliğini kabul ediyoruz (362).
Er-Rabi’ b. Huşeym’ûen:
“İslâmiyetten önce, cahiliyet devrinde (insanlar) Resûlullah (sallalla-hu aleyhi ve sellem)’in hakemliğine başvururlardı.” dedi.
Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) buyurmuştur;
“Vallahi ben gökte de emin’im, yerde de” (363).
vabü’l-Büyu. 66 - Babu Ma Cac fi’r-Rüchani fi’l-Vezn’de Süveyd b. Kays’dan 1305 No ile tahriç elmi lir. İbn Mace; 32 - Kilabü’l-Libas. 12 - Babu Libsc’s-Seraviİc. 3529 No ile Süveyd b. Kay.s’dan 12 - Kitabü't-Ticerel. 34 - Babu'r-Rüchanî fı'l-Vezn’de 2220 No ile Süveyd b. Kay.s (r.a.)’dan 22 No ile Sabır b. Abdullah rivayeli tahriç el inişlerdir. İmam Nesai; Sünen. Kitabü’l-Büyu’ (Bab)u’r-R' hani fi’l-Vezni’de Süveyd b. Kays’dan rivayeti tahriç etmiştir.
(361)El - Tekvîr Sûresi, âyet: 21.
p62)İmam Süyûtî; Menahilû’s-Safa (Shf. 23) de hadîs-i şerifi. İmam Ahmed b. Hanbel (r.a. Müsned'inde Hâkim, El-Müstedrek’te Ishak b. Rahuveyh’m ve İbn Ebu Üsame ve Tâberanî h cemu’l-Evsat’da Ali b. Ebu Talib (r.a.) tahriç ettiğini kaydetmiştir.
şerifi varid oluş sebebindeki lâfızlarla İbn Sad’m Tâbakat’ında tahriç ettiğini lı Süyutı Menahilû’s-Safa (Shf. 23) de beyan etmiştir. Diğer kelâm-ı Resûl ile birlikte İmam İbn Ebîl
Müsned inde tahriç etli, Ebu Ra/î’den demiştir. “Kendilerinin yerde ve gökte emin” olduğunu edencümle-i Nebeviyi İmam Buharı; Sahih. Kitabü’l-Megazî. Babu seriyyeti Abdullah b. Huza
üstadım, Ebu Ali es-Sadefi bize, Ebu’l Fadi b. Hayrûn c b. Zevci’i-Hurre, Ebu Ali es-Sincî, Muhammed b. Mahbub zf, Ebu İsa ei-Hafız (Tirmizî), Ebu Kureyb, Muaviye b. Hisam'
Ebî İshâk, Naciye b. Ka’b;
Ali (radıyallahu anh)’dan nakletmiştir;
“Ebu Cebi, Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem)’ç dedi Ki'
— Biz seni yalanlamıyoruz, biz sana gelen kitabı yalanlıyof, nun üzerine Allah (c.c.):
“Şüphesiz onlar, seni yalanlamıyorlar.” meâlindeki âyeti inzalK muştur. (364).
Bir başka rivayet:
“Biz seni yalancı saymıyoruz, sen aramızda yalanlanan (yalancısavı biri değilsin”.
Ehnas b. Şerîk, Bedir günü Ebû Cehli ile karşılaştı ve ona sordu
—Ey Hakenı’ın babası burada sözümüzü duyacak kimse yok,birsç. bir de ben varım. Söyle bakalım Muhammed sadık (doğru bir kimsejıuj dir, yoksa yalancı mıdır?
—Allah’a yemin ederim ki Muhammed doğru ve pek etninbirzaı tır! O hayatında katiyyen yalan söylememiştir (365).
Hirakliyus, Ebu Süfyan'a sordu:
tours estambul yazdı..




excursíones en estambul :: excursíones en estambul guia de estambul :: guía de estambul